lördag 3 juli 2010

Nödvändig necessär


Man ska resa genom livet med lätt bagage. Speciellt när man reser på motorcykel.
Vi har tre väskor på HDn. Varsin packväska på vardera sidan om bakhjulet och en gemensam toppbox som sitter bakom min rygg. Inga problem.
Mats och jag är rutinerade när det kommer till mc-packning och jag gjorde ett noga urval av kläder samt vilka hygienartiklar som skulle få komma med i necessären. Slutligen landade mitt val på det fåtal produkter som står på högra sidan av bordet. Mats häcklar mig förstås för storleken på min necessär jämfört med hans, men ni kan ju gissa vem han vänder sig till när han behöver handkräm, nagelknipsare eller solkräm.... Observera också att Mats anser att adaptern hör hemma i necessären.
Men det viktigaste är förstås att allt får plats på "min" packyta och då bör väl allt vara frid ooch fröjd? Heja den fria individen och det egna valet!

1 kommentar:

  1. Jag dementerar att jag skulle ha lånat hudkräm, solkräm eller nagelknipsare av Louise. Däremot erkänner jag att jag ibland använder hennes borste. ;) /MB

    SvaraRadera